Monday, December 27, 2010

bakal jadi isteri?

ya allah, apakah jalan yg aku pilih ini adalah jalan yg terbaik buat diriku dan dirinya? apakah bnar yg aku lakukan ini? berilah petunjuk mu yah allah. aku telah membuat keputusan bersetuju ingin menikah dgn si dia Zulhelmy Bin Mohd Zubir dan menolah tawaran ibu ku supaya aku sambung belajar di Jawa,Indonesia untuk mengambil kursus Photography. Apakah mungkin dia benar2 jodoh yg terbaik buat diriku? hmmmm ber'mcm2 soalan dlm otak aku memikirkan sume nie. aku keliru dgn keputusan yg tlah aku buat . Apakah mungkin aku bisa kehilangan dia? Adakah dia bisa membuat aku bahagia dan membawa aku ke jalan d'redhai Allah? Aku x sanggup nak hidup liar mcm nie lagi. jauh dsudut hati , aku ingin berubah ke'arah lebih baik. aku juga inginkan kau menjadi lelaki yg matang dan penuh tanggungjawab. kita dah tue kan? 18TAHUN? sekejap jea. biar pun tak tlalu lama kita kenal, bg aku dkat dua tahun kita knal dah mengikat cinta dah bermcm2 kita lalui bersama, susah senang kita harungi penuh tabah.

apakah kau bisa bertahan menjadi "Suami" aku nanti? aku mempunyai ego yg tinggi, cemburu buta, kuat pikir benda bukan2. aku tahu selama nie kau dah hafal dgn sikap aku tp... nikah nie bkn benda main2. bkn nikah untuk 1 hari. aku risau x bleh nak jadi isteri yg baik dan solehah untuk kau banggakan nanti. apakah emak dan ayah kau dah bersedia menerima menantu mcm aku yg penuh dgn kekurangan. Tiada rupa, apatah lagi harta! :((

No comments:

Post a Comment